W ramach zadań certyfikacyjnych Szkoły Myślenia Pozytywnego 2.0 zastanawialiśmy się „Czym jest bezpieczeństwo psychiczne i emocjonalne dziecka”. We wrześniu nasze działania skupiły się na kilku obszarach:
- Rodzice – bardzo wartościowe mini-webinary na temat „Bezpieczeństwa psychicznego dziecka”.
- Nauczyciele klas I – III – spotkanie warsztatowe i stworzenie mapy myśli.
- Nauczyciele – rozpoczynanie lekcji 5 minutowymi tzw. „pozytywnymi wzmocnieniami” całej klasy.
- Uczniowie z klasy 2b i 6c oraz dzieci uczęszczające na etykę – wykonanie projektu w obszarze „Co oznacza bezpieczeństwo emocjonalne?”. Był podcast od Instytutu Edukacji Pozytywnej „Bezpieczeństwo psychiczne i emocjonalne dla dzieci i młodzieży”, dyskusja na jego temat i ustalenie techniki wykonania projektu.
W październiku zadania dotyczyły stresu i uważności:
- warsztaty – stres w życiu uczniów i sposoby radzenia sobie ze stresem w szczególności w okolicznościach edukacyjnych poprzez rozmowę i odreagowanie w postaci prac plastycznych (wykorzystanie plamy, defektów na kartkach). Obowiązywała tylko jedna zasada: „Co nie jest zabronione, jest dozwolone”. Jedynym warunkiem było to, że plama, dziura czy zagniecenie znajdujące się na ich kartce zostanie wykorzystana w twórczy sposób i będzie integralnym elementem ich dzieła.
- Zajęciach z wychowawcą – uważność, wrażliwość na to, co jest wokół nas, dostrzeganie zmian w przyrodzie poprzez ciekawe kolorowanki odprężające.
- Trening uważności i świadomego oddychania w 2b. Klasa 2b u zeszłym roku ukończyła projekty: „Uważny uczeń czyli mindfulness w praktyce” oraz „Zabawa w spokojny umysł” prowadzony przez panią Elżbietę Brol i zdobytą wiedzę stara się wykorzystywać każdego dnia.
- W ramach zadania otwartego – Udział w Tygodniu Uczniowskiej Supermocy – JESTEŚ KRÓLOWĄ-KRÓLEM SWOJEGO